wtorek, 29 sierpnia 2017

Idealna wątróbka z cebulką - znakomite źródło żelaza

Kiedy byłam dzieckiem, nie znosiłam podrobów. Każda próba namówienia mnie do zjedzenia wątróbki czy serduszek kończyła się marudzeniem i niemal płaczem, a koniec końców dużą ilością soli, bo „nie odejdziesz od stołu, dopóki nie zjesz".


W dalszym ciągu nie nazwałabym wątróbki swoją ulubioną potrawą, ale wierzcie mi lub nie — ta jest idealna. Wspaniale miękka i delikatna. Nie wiem jak, ale rozpływa się w ustach jak masło. Do tego jest niesamowicie zdrowa. Dostarcza naszego organizmowi żelaza (w 100 gramach ma około 10 mg żelaza, co daje nam wynik 20 razy większy niż w piersi z kurczaka). Wątróbka jest również cennym źródłem cynku, witamin z grupy B oraz wysokojakościowego białka. Jest przy tych wszystkich zaletach śmiesznie tania.

Dzisiejszy przepis otrzymałam również od Pani Eli. Przyszedł on jednak znacznie nowocześniejszą drogą, bo przez komunikator internetowy i taki właśnie obiad dziś podałam. Przepis krótki, a jednak wcześniej zdarzało mi się kilkakrotnie zepsuć to danie. Zapraszam na:

Idealną wątróbkę z cebulką

Składniki:
> Wątróbka drobiowa (u mnie około 300 gram.);
> 3 średnie cebule;
> sól;
> olej do smażenie;

Przygotowanie:
Wątróbkę wymoczyć i odstawić w durszlaku, aby obciekła z wody. Po tym wrzucamy ją na patelnie z rozgrzanym olejem. Smażyć około 5 minut z każdej strony.
Na osobnej patelnie usmażyć cebulę pokrojoną w pióra. Podawać razem.

Solić dopiero po usmażeniu!

Podsumowanie:
To cała filozofia, cała tajemnica i sekret. W prostocie tego przepisu siła i moc! Nic więcej nie trzeba tutaj dodawać. U nas podana z ciemnym pieczywem, a tłuszczyk z wątróbki zniknął z patelni do czysta.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Idealna wątróbka z cebulką - znakomite źródło żelaza

Kiedy byłam dzieckiem, nie znosiłam podrobów. Każda próba namówienia mnie do zjedzenia wątróbki czy serduszek kończyła się marudzeniem i ni...